torsdag den 18. marts 2010

Mor-datter match!

Her er det så! De første to stykker tøj jeg har syet. En nederdel til mig selv og et par posebukser med smock til Frida. Og så matcher det oven i købet! Det skyldes nok mest, at mit stoflager er meget begrænset.
Bukserne er syet efter Minikreas posebuks mønster, nederdelen er free-style efter en nederdel jeg har i forvejen. Ligesom Mette B må jeg jo blankt erkende, at inspirationen er hentet hos Rappedikke, som laver nogle rigtig lækre ting. Jeg skal helt klart i gang med sådan et par bukser også, for nederdelen er et stort hit! Som det ses på billedet er den allerede godt krøllet efter brug:)
Da jeg jo er nybegynder har jeg fået stor hjælp til applikationer her, og smock her. Begge vejledninger er lavet af Lis fra Karlssons Kludeskab, og jeg syns de er helt suveræne. Hvor er det dejligt at hun har lysten og overskuddet til at dele hendes viden med os.

5 kommentarer:

  1. Hej Rikke.
    Wauw et match. Det er vel nok godt gået af en nybegynder :o) Stor ros til dig Rikke. De små bukser til Frida er SÅ fine. Jeg har længe gerne villet lave noget lign. til Asta, men jeg har ikke vidst hvordan man laver smock. Så tak for linket :o)
    Du skal da bare give den gas på symaskinen, for med de her to fine ting, så skal det nok lykkedes :o)
    Knus Anette.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Anette, jeg må også indrømme at jeg er lidt stolt:) Frida er super fin i posebukserne.
    Smock-linningen lykkedes i 5. forsøg!!! Faktisk så lykkedes det da jeg stillede undertrådsspænding præcis som den plejer at så og det samme med stinglængden. Så jeg havde faktisk ikke pillet ved noget som helst da det lykkedes. Men det er sikkert bare tilfældigt:) Og når man først har indstillingerne er det nemt.
    Tror næste projekt blir spenceren:)
    Kram

    SvarSlet
  3. Jeg synes, de er rigtigt fede begge dele! Det er vist det, man kalder en succes oplevelse.
    Jeg har selv købt en symaskine i januar, selvom jeg heller ikke har syet noget siden folkeskolen. Jeg har mange idéer, men jeg skriver dem ned indtil videre, da min symaskine er opbevaret i vores boxit-rum, sammen med de fleste af vores ting. Men jeg håber på samme succes som dig!
    KH Dorthe

    SvarSlet
  4. Du kan godt glæde dig til at komme i gang Dorthe, ihvertfald hvis du bliver lige så bidt af det som mig:) Så skynd dig at hente symaskinen i Boxit!
    Jeg har også en liste så lang med ting der skal syes.

    SvarSlet
  5. Kære søde Rikke - jeg har lige lagt en kommentar hos mig selv til dig.. Jeg ser først din nederdel nu - fantastisk lækkert udtryk! Læs lige mit svar til dig ikke? Rigtig god aften og kæmpe kram herfra!

    SvarSlet