tirsdag den 11. januar 2011

En lille hjelm til en lille gut!

En lille EG hjelm til Frida lille fætter Thor er blevet til. Den er syt i bredriflet brun fløjl, patchwork-mellemstykke og med dejlig blød og varm flonel på indersiden. Kantet med mørkeblå kantbånd. Jeg kunne kun få smalt kantbånd da jeg handlede, og det drillede altså lidt, men det lykkedes:) Og resultatet syns jeg faktisk er ret fint!
Det er meget sjovt at arbejde lidt i drengefarver.

I baggrunden af billedet kan man svagt ane vores spisestuestole, som fortsat er WIP! Det er næsten flovt at indrømme at de ikke er færdige endnu, tror vi har været igang i et år nu. De mangler stadig at blive polstret, og der skal vi have kyndig råd og vejledning af svigerfar, som er møbelpolstrer. Tiden har bare ikke lige været til det! Et stk stol og stoffet er hos svigerfar på fyn, men hver gang vi er derovre prioriterer vi at bruge tiden på samværet, for vi ses bare ikke ret ofte.

Måske bliver stolene færdige samtidig som mit grannystripe-tæppe... Når vi går på pension:)

1 kommentar:

  1. Hvor er den skøn! Er vild med det brune stof med træer (eller hvad det er?) :-) Så fint. Faldt lige over din blog - og her må jeg da følge med! Du skal være velkommen til at kigge ind hos mig - måske min give away er noget for dig?

    Kh. Mette

    SvarSlet