søndag den 27. juni 2010

Hækle debut

Bevæbnet med dette kit kastede jeg mig ud i min hækle debut. Jeg vil så gerne med på hækle-moden, og nu skulle det være. Jeg har lånt en bog med teknikker af min svigermor, købt mønster på skovsvampe, garn og hæklenål str. 2,5 i Stof og Stil. Jeg er tosset med svampe, så det skulle selvfølgelig være svampe!

Fredag var mine forældre her for at passe Frida, så min mor kunne lige hjælpe mig lidt i gang. Her kommer så et billede af svamp no. 1, og der må gerne grines!

Jeg har ikke læst opskriften rigtigt, jeg troede, at når der stod 2 fm i hver 4 m, så skulle jeg bare springe m 1, 2 og 3 over:) Det skulle man ikke! Så meget klogere kastede jeg mig ud i svamp no. 2.
Tja en lille smule bedre, men stadig ikke særlig godt! Denne gang er bunden hæklet alt for løst i forhold til toppen... Svamp no. 3, ja den er på trapperne, men jeg har simpelthen bare så ondt i mine fingre af at hækle, at jeg ikke får den lavet færdig i aften. Jeg laver no. 3 efter en anden opskrift fra samme hæfte, så den er lidt større og en anden facon. Jeg er blevet ret bidt af det, og jeg tror, at næste projekt bliver grøntsager. Men nu skal jeg vist lige øve mig en masse først:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar