onsdag den 2. februar 2011

Jeg braekker mig hvis du siger ordet virus!

Hvis du ikke er i humør til at læse et arrigt indlæg, som indeholder ord som fanden, sgu og bræk, så stop bare her.

Frida er stadig syg. 2011 har endnu ikke vist sig fra den gode side. Frida var i Januar i vuggestue 8 dage, 2 af dem blev hun ringet hjme med feber. Nu er vi gået ind i Februar og sørme om ikke det fortsætter! Feber, hoste, manglende appetit og generel utilpashed. Vi har været ved læge og vagtlæge et utal af gange med hende, og er hver gang blevet sendt hjem med besked om, at det er virus!
I går blev jeg hjemme med hende og ringede til lægen. Mellem 8 og 9 er der direkte telefon til lægerne. Vi er i et lægehus med 5 læger. 4 rare og dygtige læger, 1 KLAPHAT! Klaphatten havde vi en dårlig oplevelse med da Frida var 6 måneder gammel. Den kan du læse om lige her! I går morges var det desværre kalphatten der tog telefonen, og allerede inden jeg havde nået at forklare situationen med Frida, blev jeg spist af med den sædvanlige smøre om, at små børn jo er meget syge, de bliver udsat for mange typer virus i vuggestuen, det er helt normalt og bla bla bla... Efter ret meget diskussion frem og tilbage blev den afsluttende kommentar fra lægen: "Ja jeg kan da høre hende i baggrunden, hun lyder nu ikke særlig syg, men så må jeg jo få en kollega til at kigge på hende!" WHAT THE F...!! Hvad fanden bilder han sig ind at tro, at han ud fra lyde som "da da da" kan høre, om mit barn har det godt eller ej?? Jeg var RASENDE! Jeg hylede af raseri!
På vej ned til lægen var jeg godt tændt og klar til at fortælle i lægehuset, at jeg ikke finder mig i sådan en behandling og at jeg i den grad forventer at blive taget alvorligt når jeg henvender mig, for det er jo ikke for sjov! Jeg kom ind til en ny ung, kvindelig læge som fra 1. sekund tog mig 100% alvorlig (måske fordi jeg hylede allerede da jeg trådte ind af døren??). Jeg fik ikke nævnt et ord om min utilfredshed med klaphatten, det var jeg ikke i stand til. Men det stopper ikke her. Denne klaphat er nødt til at have af vide, at jeg gang på gang føler mig latterliggjort når jeg har været i kantakt med ham!

Anyways, den nye søde læge undersøgte Frida og kunne straks konstatere, at den lille stakkel har kold lungebetændelse. Desuden fik vi en opfølgningstid om en uge, hvor hun vil tjekke om Frida er rask, og hvis ikke, skal hun igennem en række prøver så vi kan finde ud af, hvorfor hun er syg hele tiden!

Pyh ha, det lettede:) Og så må vi alle have en god torsdag! Jeg arbejder i dag fra kl 7-19, og med ca. 3 timers søvn i nat vil jeg råde mine kollegaer til at lade mig være i fred!

2 kommentarer:

  1. Ej hvor er det da bare en ufed oplevelse!
    Jeg oplever det desværre også og så endda som voksen. Nåede i januar at være rask ca. 4 dage og bliver hele tiden sendt ind til samme læge ved mine akuttider, som spiser mig af med virus og pencilin. Man bliver virkelig træt af sådanne typer!
    Håber I finder ud af hvad der er galt og hun snart bliver frisk igen!

    SvarSlet
  2. Sikke en kæmpe nar! Godt at du holdte på dit og fik hende undersøgt.
    Synes du skal skrive en officiel klage, når I er kommet oven på igen!
    God bedring:-)
    -Dorthe

    SvarSlet