tirsdag den 14. december 2010

Hjemmelavede flødeboller

Der er ikke så skide meget aktivitet her på bloggen lige pt, jeg skal nok spare jer for mine sædvanlige klagesange om sygdom (selvom jeg da sgatens kunne synge en lille en;)).


I stedet vil jeg vise første portion af hjemmelavede flødeboller med marcipanbund! Som det fremgår af billedet blev de hurtigt prøvesmagt og de er gode! Opskriften er fra Odense Marcipans hjemmeside.

Det driller mig en del med at få chokolade på, syns chokoladen er alt for tyk til at kunne hælde den på, så den blev penslet på, men det var ikke nemt. Gode råd modtages gerne!


Jeg har planer om en portion nr. 2 snart, denne gang vil jeg prøve opskriften fra Summerbirds hjemmeside (MUMS, summerbird!!), men skal lige have anskaffet mig et sukkertermometer og flydende glukose. Hvor får man lige det henne?


Udover sygdom hygger vi os med leg i sneen og julehygger. Især Tulle eeelsker snevejret! Se selv!

(hvorfor pokker kan jeg ikke få billedet til at vende rigtigt...)









2 kommentarer:

  1. oih! de ser ellers gode ud de flødeboller. Måske skulle de erstatte konfekten i år.

    SvarSlet
  2. Du kan tro de er gode, herhjemme har de erstattet konfekten:) De kan kun anbefales, det kræver dog et par timer:)

    SvarSlet